راحت ترین روش برای درمان خانگی بواسیر (هموروئید) و بازدهی قطعی

روش های تشخیص انواع بیماری و به روز ترین مطالب پزشکی

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

راحت ترین روش برای درمان خانگی بواسیر (هموروئید) و بازدهی قطعی


گزینه های زیادی برای درمان خانگی بواسیر یا با استفاده از داروهای بدون نسخه وجود دارد. البته بسیاری از این روش های درمانی شامل کاهش علائم بواسیر می باشند. در ادامه این مطلب شما را با انواع روش های درمان بواسیر در خانه آشنا خواهیم کرد.

اما ابتدا بیایید نگاهی کوتاه به توضیحی مختصر از بیماری بواسیر داشته باشیم.

تعریف بواسیر ( هموروئید ) | انواع و علائم

بیماری بواسیر ، تورم رگ های تحریک پذیر در اطراف پوست مقعد است که قسمت اعظمی از رکتوم در انتهای دریچه مقعد را درگیر خود می کند. این بیماری با نام هموروئید نیز شناخته می شود.

دلیل بروز این بیماری در اکثر افراد بر اثر فشار آوردن در حین دفع مدفوع یا نشستن ثابت در زمان طولانی مدت می باشد. همچنین از علائم دیگر این عارضه می توان به مواردی مانند یبوست مزمن ، چاقی و سبک زندگی با استرس زیاد اشاره کرد.

بیماری هموروئید دارای دو نوع داخلی و خارجی است. بواسیر داخلی در داخل راست روده یا داخل مقعد رخ می دهد. این مورد یکی از مهمترین دلایل مدفوع خونی می باشد. دلیل مشاهده خون هنگام اجابت مزاج این است که گیرنده های عصبی و درد در رکتوم بسیار کم هستند.

بواسیر خارجی در زیر پوست اطراف مقعد ایجاد می شود. بواسیر خارجی نسبت به داخلی دارای علائم بیشتری میباشد. 

مورد دوم این عارضه بسیار شایع است و معمولاً علائم آن به شرح زیر می باشند:

  1. تحریک پذیری و درد در اطراف مقعد
  2. احساس خارش یا سوزش در اطراف مقعد
  3. به زحمت نشستن روی یک جای تخت و کمی سفت
  4. یک توده دردناک و تحریک پذیر که به صورت متورم در نزدیکی مقعد ایجاد شده
  5. درد مزمن هنگام دفع مدفوع
  6. مشاهده خون روی دستمال کاغذی پس از تمیز کردن خود
  7. یبوست حاد

بهترین روش های درمان خانگی بواسیر

لازم به ذکر است که روش های درمان خانگی بواسیر صرفا جهت تسکین درد و کاهش علائم می باشند و تنها اگر بواسیر سطحی داشته باشید با انجام این روش ها بواسیر خود را از بین میبرید و اگر توده به مرحله مزمن رسیده باشد حتما باید با پزشک مشورت کرده و از روش های جایگزین کمک بگیرید. رایج ترین روش های درمان خانگی هموروئید که اغلب افراد از آنها جواب مثبت گرفتند به شرح زیر می باشند:

حمام سیتز (Sitz bath)

نشستن در یک وان آب گرم و پر کردن آن به اندازه کافی که زانوهای فرد را می پوشاند ، ممکن است به کاهش تورم و کاهش تحریک پذیری مقعد هنگام درد ناشی از بواسیر کمک کند.

بعضی از افراد برای کمک به کاهش علائم، ترکیبات دیگری را به وان حمام خود اضافه می کنند. این مواد می توانند شامل یک فنجان نمک اپسوم یا سرکه سیب باشند.

دسته دیگری از افراد ترجیح می دهند سرکه سیب را مستقیماً به بواسیر اعمال کنند ، اما این کار ممکن است باعث تورم بیشتر پوست شود.

نمکهای Epsom و سرکه سیب را می توانید به صورت حضوری و همچنین آنلاین تهیه کنید.

جادوی فندق در درمان خانگی بواسیر

افراد مبتلا به این عارضه باید نسبت به آنچه روی توده عفونی خود قرار داده یا نزدیک آن می کنند احتیاط کنند ، زیرا این توده ها با تحریکی کوچک سریعا ملتهب می شوند. بسیاری از افراد فندق را راهی معجزه گر برای درمان بواسیر خارجی دانند و آن را بصورت روغن یا آسیاب شده به توده ی خود اعمال می کنند.

عصاره فندق به دلیل مواد غنی که داخل خود دارد باعث جمع شدن بافت عفونی توده می شود. طبق تحقیقات انجام شده در سازمان سلامت ، این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد. از عصاره فندق و روغن آن می توان برای کاهش کبودی نیز استفاده نمود.

چگونه از روغن فندق برای درمان بواسیر استفاده کنم؟

جهت استفاده از این روش باید توضیح دهیم که افزودن مقدار کمی از روغن فندق خالص به یک پنبه و آغشته  کردن توده هموروئیدی با آن بسیاری از علائم را تسکین می دهد. اگر بدن شما به فندق و عصاره آن حساسیت دارد این روش پیشنهاد نمی شود و گزینه های دیگر را باید انتخاب کنید.

حتما توجه کنید که روغن فندق هیچ ترکیبی از الکل نداشته باشد .زیرا الکل پوست مقعد را خشک می کند که باعث تحریک پذیری بیشتر می شود.

جهت خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

روش درمان خانگی بواسیر

1-مواد طبیعی

1-نارون کوهی: گیاه نارون کوهی با خواص جمع کنندگی خود، اثر قابل توجهی در کمک به کاهش ورم و التهاب دارد.

2-سرکه سیب: سرکه سیب علاوه بر کاهش التهاب و سوزش، توانایی بهبود و التیام بخشیدن به بیماری بواسیر را دارد.

3-بابونه: این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد که می توانید از آن برای برطرف ساختن علائم بواسیر استفاده کرد. شما میتوانید دم کرده این گیاه را در حمام استفاده کنید.

درمان بواسیر

4-روغن نارگیل: روغن نارگیل به درمان خونریزی های ناشی از بواسیر کمک زیادی میکند. مستقیما از این روغن بر بواسیر خود استفاده کنید.

5-روغن زیتون: این گیاه یکی از بهترین ها برای درمان بواسیر می باشد که علاوه بر خواص ضد التهابی، خاصیت ارتجاعی نیز داردکه باعث کاهش اندازه عروق خونی می شود که به درمان بواسیر کمک می کند.

فهرست حرف‌های اضافه در زبان انگلیسی

فهرست زیر فهرست کامل حرف‌های اضافه در زبان انگلیسی است. در زبان انگلیسی تعدادی از حرف‌های اضافه کوتاه و معمولا" شامل ۶ حرف یا کمتر هستند، با این وجود در این فهرست تعداد قابل توجه‌ای از حرف‌های اضافه چند کلمه‌ای هم وجود دارد. با گذشت زمان برخی حرف‌های اضافه به زبان انگلیسی اضافه شده‌اند و برخی دیگر حذف شده‌اند یا معنی آن‌ها تغییر کرده‌است.

لیست کامل حروف اضافه اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.