گوشت اضافه مقعدی ؛ درمان با لیزر و علت زائده گوشتی

روش های تشخیص انواع بیماری و به روز ترین مطالب پزشکی

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

گوشت اضافه مقعدی ؛ درمان با لیزر و علت زائده گوشتی


منبع: https://cutt.ly/DzDkjf1
یکی از عارضه های طبیعی که ممکن است برای هر فردی از نوزادی تا کهنسالی پیش بیاید، مشاهده زائده گوشتی اضافه در اطراف کانال رکتوم است که به آن گوشت اضافه مقعدی نیز گفته می شود. این عارضه رشد غیر سرطانی بوده و ممکن است بنا به دلایل مختلفی، مثلا به دنبال یک بیماری مانند بواسیر (هموروئید) یا شقاق (فیشر) ، به وجود بیاید که در این مقاله تمامی آنها را بررسی کرده و بهترین روش درمان را معرفی خواهیم کرد.

علائم زائده مقعدی

علائم این عارضه در افراد مختلف به شکل های متفاوتی بروز می کند. اما برخی از علائم به صورت بارز در هر فرد ایجاد می شوند که عبارتند از:

  • اندازه بسیار کوچک: اندازه و زائده گوشت اضافه می تواند تغییر کند اما به طور معمول از چند میلی متر پیشروی نکرده و بزرگتر نمی شود.
  • مکان رشد زائده : گوشت اضافه ممکن است در هر قسمتی از پوست مقعد رشد کند.
  • رنگ : این زائده تکه از گوشت جدا شده از مقعد است پس به رنگ پوست بوده یا کمی تیره تر می باشد.
  • بافت سست : این زائده گوشتی معمولا از دیگر قسمت های پوست مقعد شل تر است.
  • التهاب و حساسیت : این زائده تا زمان درمان در ناحیه مقعد است و به مرور زمان برای فرد ناراحتی، خارش و سوزش ایجاد می کند.

درمان گوشت اضافه مقعدی

معمولا برای درمان این عارضه دو راه حل عمل جراحی و لیزر درمانی پیشنهاد می شود که بیماران باید پیش از اقدام به درمان اطلاعات کامل راجع به آنها داشته باشند:

لیزر گوشت اضافه مقعدی

لازم به ذکر است که در اکثر موارد گوشت اضافه مقعدی بدون جراحی قابل برداشتن است. پزشک می تواند با استفاده از لیزر به صورت تدریجی و در کوتاه ترین زمان، به صورت سرپایی و بدون بیهوش کردن فرد با استفاده از بی حسی موضعی آن را از بین ببرد.

هزینه 

هزینه لیزر گوشت اضافه مقعدی طبق تاییدیه نظام درمانی کشور تعرفه گذاری شده که کاملا مناسب و مقرون به صرفه است. ولی برای تعیین قیمت دقیق حتما باید توسط پزشک متخصص معاینه شود زیرا هزینه درمان نسبت به اندازه زائده متغیر می باشد.

روش درمان خانگی بواسیر

1-مواد طبیعی

1-نارون کوهی: گیاه نارون کوهی با خواص جمع کنندگی خود، اثر قابل توجهی در کمک به کاهش ورم و التهاب دارد.

2-سرکه سیب: سرکه سیب علاوه بر کاهش التهاب و سوزش، توانایی بهبود و التیام بخشیدن به بیماری بواسیر را دارد.

3-بابونه: این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد که می توانید از آن برای برطرف ساختن علائم بواسیر استفاده کرد. شما میتوانید دم کرده این گیاه را در حمام استفاده کنید.

درمان بواسیر

4-روغن نارگیل: روغن نارگیل به درمان خونریزی های ناشی از بواسیر کمک زیادی میکند. مستقیما از این روغن بر بواسیر خود استفاده کنید.

5-روغن زیتون: این گیاه یکی از بهترین ها برای درمان بواسیر می باشد که علاوه بر خواص ضد التهابی، خاصیت ارتجاعی نیز داردکه باعث کاهش اندازه عروق خونی می شود که به درمان بواسیر کمک می کند.

فهرست حرف‌های اضافه در زبان انگلیسی

فهرست زیر فهرست کامل حرف‌های اضافه در زبان انگلیسی است. در زبان انگلیسی تعدادی از حرف‌های اضافه کوتاه و معمولا" شامل ۶ حرف یا کمتر هستند، با این وجود در این فهرست تعداد قابل توجه‌ای از حرف‌های اضافه چند کلمه‌ای هم وجود دارد. با گذشت زمان برخی حرف‌های اضافه به زبان انگلیسی اضافه شده‌اند و برخی دیگر حذف شده‌اند یا معنی آن‌ها تغییر کرده‌است.

لیست کامل حروف اضافه اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.