روشهای درمان خانگی زگیل تناسلی

روش های تشخیص انواع بیماری و به روز ترین مطالب پزشکی

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

روشهای درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک عفونت تناسلی است که معمولاً با استفاده از داروهای ضد قارچ درمان می شود. درمان زگیل تناسلی به صورت خوراکی و یا به صورت موضعی (شامل کرم، شیاف، قرص یا روشهای جراحی) انجام می شود. برخی از داروهای معمول برای درمان زگیل تناسلی شامل:

  • کلوتریمازول (Clotrimazole)
  • فلوکونازول (Fluconazole)
  • میکونازول (Miconazole)
  • تربینافین (Terbinafine)

همچنین، برای جلوگیری از بازگشت عفونت، بهتر است این راهنمایی ها را دنبال کنید:

  • نداشتن رابطه با افراد مشکوک به ویروس اچ پی وی
  • حفظ بهداشت تناسلی و شستشوی منظم منطقه تناسلی
  • استفاده از لباس های مناسب و تمیز
  • اجتناب از استفاده از لوازم شخصی دیگران
  • اجتناب از استفاده از صابون های عطری و ضدعفونی کننده در منطقه تناسلی
  • اجتناب از رابطه جنسی تا زمانی که علائم زگیل تناسلی بهبود پیدا کنند.

زگیل تناسلی چیست؟

عصر مهر بیان میکند؛ زگیل تناسلی یک عفونت قارچی است که معمولاً در نواحی تناسلی زنان و مردان رخ می دهد. این عفونت باعث تحریک، خارش، سوزش و التهاب در قسمت تناسلی می شود. علائم زگیل تناسلی شامل قرمزی، خارش، سوزش، درد، ترشحات غیرعادی و یا خودکاری می باشد.

این عفونت معمولاً به دلیل رطوبت و گرمای بالا در ناحیه تناسلی که از قبل به ویروس اچ پی وی HPV آلوده شده است، رخ می دهد و می تواند به راحتی از طریق روابط جنسی منتقل شود. درمان زگیل تناسلی به صورت خوراکی و یا به صورت موضعی (شامل کرم، شیاف و یا قرص) انجام می شود.

اظهار میدارد؛ شما می توانید با داشتن رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی با فردی که این ویروس را دارد، به زگیل تناسلی مردان مبتلا شوید. این بیماری مقاربتی بیشتر در طول رابطه جنسی مقعدی یا واژینال گسترش می یابد.

روشهای درمان زگیل تناسلی در خانه

images_1707123267_65c0a2434b917.jpg

هر چند که درمان زگیل تناسلی بهتر است توسط پزشک تجویز شود، اما برخی روش های خانگی نیز می توانند به کاهش علائم آن کمک کنند. که عبارت هستند از:

استفاده از روغن چای درختی

روغن چای درختی دارای خصوصیات ضد قارچی و ضد التهابی است. می توانید این روغن را روی ناحیه زگیل زده مالیده و به مدت چند دقیقه بگذارید بماند.

روغن درخت چای یکی از بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن زگیل تناسلی است. شما باید چند قطره روغن درخت چای رقیق شده را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. می توانید آن را مستقیماً بر روی ناحیه آسیب دیده زگیل تناسلی بمالید. با این حال، برخی از افراد ممکن است به این اسانس آلرژی داشته باشند، این را فراموش نکنید که از قبل یک آزمایش آلرژی انجام دهید. هنگام استفاده از آن، ممکن است کمی احساس سوزش و التهاب داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.